maandag 8 september 2014

Herfst tag


De bladeren vallen van de boom, het wordt kouder en het wordt eerder donker...
Vandaag is het tijd voor de herfst tag, lees je gezellig mee?

Wat is er zo leuk aan de herfst?
Ik vind de herfst vooral leuk omdat alles een warm tintje krijgt. Terwijl je binnen zit tikt het regen op de ramen, de dekentjes komen weer tevoorschijn, lekker veel thee drinken en gezellig de kaarsjes aan. Echt een knus seizoen.

Favoriete herfst drankje?
Thee, ik ben dol op thee! Het liefst in de smaak kers, sinaasappel of rooibos.

Favoriete geurkaars?
Vanille! Het liefst gebruik ik alles met de geur of smaak vanille. Elke avond brand ik vanille geurkaarsen, het hele huis ruikt er dan naar. Heerlijk! 

Beste lipstick voor de herfst?
Ik gebruik niet vaak lipstick, maar als ik het gebruik zijn het vaak nude of roze tinten. Meestal gebruik ik een lippenbalsem van babylips of m'n tinnetje met vanille lippenbalsem.

Go to moisturiser?
Voor de droge huid gebruik ik elke dag dagcreme van nivea, bodylotion van dove en de bodybutter van de bodyshop. Als ik dat niet doe word m'n huid erg droog.

Go to oogschaduwkleur?
Ik gebruik meestal natuurtinten zoals bruin en beige. Het liefst matte oogschaduwkleuren. 

Favoriete muziek?
Ik luister vaak slam fm of radio 538, de meeste liedjes die ze daar draaien vind ik wel leuk. M'n favorieten zijn toch wel Ed Sheeran en Michael Bublé.

Autumm treat?
Chocolade! Je mag me echt wakker maken voor chocola. Chips, koek en snoep heb ik echt niets mee, maar chocola.. Hmm

Favoriete herfst outfit?
Gewoon lekker simpel. Skinny jeans, leuke laarzen, sweater of een leuk jasje en m'n winterjas. 

Favoriete plek?
Er gaat niets boven m'n eigen huis, lekker bij m'n vriend, m'n hondje en m'n eigen spulletjes. Thuis kan ik goed tot rust rust komen en m'n eigen ding doen. 


Wat zijn jouw herfst favorieten? Ik ben erg benieuwd! 

Liefs,
Madelon 




vrijdag 5 september 2014

5 boeken op mijn verlanglijst.

Vandaag wil ik graag een artikel wijden aan mijn boeken verlanglijst. 
Ik ben gek op het lezen van biografieën, waargebeurde verhalen en romans.


Het boek van Samantha de jong, ik ben erg benieuwd naar wat er achter de spotlights gebeurd. Je ziet Samantha vaak in de spotlights en daar worden conclusies over getrokken. Samantha verteld in dit boek over haar tegenslagen en hoe ze er bovenop is gekomen. 


Dan de biografie van Bobbi Eden, ik ben hier erg benieuwd naar omdat je alleen de vooroordelen hoort en nooit hoe het er echt aan toe gaat. 


Dan het boek 'uit' van Lauren Verster, het boek dat gaat over zuurzoete verhalen over liefdesverdriet, ik heb zelf geen liefdesverdriet maar het lijkt me gewoon een zoetsappig vrouwen boek. 


Dan het boek van Sunny Bergman, in dit boek wordt uitgezocht waarom vrouwen direct slet worden genoemd als ze het met meerdere mannen hebben gedaan en waarom mannen stoer zijn als ze met 20 vrouwen het bed hebben gedeeld. Ik ben erg benieuwd waar dit vooroordeel vandaan komt en ben dus zeker van plan dit boek nog te gaan lezen. 


Als laatst het boek van Sue Townsend, het boek gaat over een vrouw die besluit een jaar in bed te gaan liggen. In dit boek komt naar voren hoe erg mensen afhankelijk zijn van de vrouw des huizes. De hoofdpersonage gaat niet meer koken, wassen en geen boodschappen doen. De man des huizes weet niet hoe de wasmachine werkt en hoe hij kerst voor moet bereiden. Dit boek lijkt me erg hilarisch en herkenbaar. 

Welke boeken hebben jullie nog op je verlanglijstje staan? Ik ben erg benieuwd! 

Liefs,
Madelon 

donderdag 4 september 2014

Little corners of my living room #1


Vandaag wil ik graag de 'kleine details' uit onze woonkamer met jullie delen, dit zijn de dingen uit de woonkamer die ik erg leuk vind. 
Hopelijk kan je er wat inspiratie uit opdoen.


Als allereerst dit schattige uiltje, ik kocht hem afgelopen week bij de xenos voor maar €3,99. Ik dacht die MOET ik hebben. Hij staat op de bovenste verdieping van het deco trapje samen met de grijze waxinelichthouders. Ik vind dit een erg gezellig hoekje.


Dan deze soort van 'aquariumbak' , ik heb geen idee hoe je zoiets noemt. In deze bak staan waxinelichthouders , zachtroze bloemen en een kaars. Ik hou van de kleur zachtroze en dan vooral in de combinatie met wit/grijs. 


Dan mijn Louvre Luik , ik heb er een witte krans opgemaakt. Dat vond ik net even wat leuker staan. Ons huis is vooral grijs met wit en zo komt de kleur mooi terug in de accessoires. 


En als laatst, het bekende klokje van de action. Ik vind hem super mooi, hij staat leuk bij onze inrichting. Ik hou van brocante en landelijk maar het moet wel strak zijn, deze klok sluit daar mooi bij aan. 


Wat voor kleuren hebben jullie in huis? 

Liefs,
Madelon 

Favorieten van augustus



De zomer vloog voorbij en augustus ligt inmiddels alweer achter ons... 
Het is zo super snel gegaan! 
Het leek me erg leuk om m'n favorieten van augustus aan jullie te laten zien.


Als allereerst de 'zomerbries' gemaakt door de makers van viva en flair, een ontzettend leuke zomerspecial van maar liefst 196 pagina's dik. Ik heb hem in 2 dagen uitgelezen. Hij staat boordevol met real life story's, puzzels en andere leuke dingen. Zeker een aanrader als je van lezen houdt!


Qua make up zijn dit m'n favorieten, ik gebruik wel meer dan dit maar zonder deze producten kan ik echt niet. Als eerst de 'all matt plus' van Catrice, ik heb de kleur 010 light beige. Deze foundation dekt goed en blijft gedurende de dag goed zitten. In combinatie met de foundation gebruik ik de 'camouflage Cream' van Catrice, deze gebruik ik om rode plekjes of andere oneffenheden mee aan te stippen, echt een toppertje! 
Als laatst de nieuwste eyeliner van essence , de liquid ink 'Matt eyeliner'. Ik test hem nu ongeveer een weekje en hij droogt echt mooi op, echt mat. 


Dit zijn de dove producten van de purely pampering lijn en wauw wat ruiken die lekker! Ze hebben de geur sheaboter en warme vanille. Ik ben sowieso al verzot op vanille, het liefst gebruik ik alles met de geur of smaak van vanille haha. Ik kocht deze bij de action voor nog geen €2,- per stuk. Echt een aanrader mocht je van vanille houden! 

Ik hoop dat je het leuk vond om mijn favorieten van augustus te zien
Hebben jullie de laatste tijd nog nieuwe favorieten ontdekt?

Liefs,
Madelon

<a href="http://www.bloglovin.com/blog/12819539/?claim=t3gwksrsufb">Follow my blog with Bloglovin</a>

dinsdag 2 september 2014

Furry friend tag


Vandaag wil ik graag 'The furry friend tag' doen. Ik ben deze al regelmatig tegengekomen bij andere bloggers en youtubers en het leek me erg leuk om deze in te vullen over m'n moppie Bobo.

Wat is de naam van je huisdier?
Toen ik hem kreeg had hij nog geen naam en na wat minuutjes denken kwam ik op 'Bobo'. Ik vond die naam wel bij hem passen haha.

Wat voor soort dier is het en welk ras?
Bobo is een halflange chihuahua, hij is klein van stuk en weegt ongeveer 3,5 a 4 kilogram.

Hoelang heb je je huisdier al?
Ik heb Bobo gekregen in juni 2012, hij was toen 7,5 weekjes oud. Bobo is inmiddels al 2 jaar en 3 maandjes bij me. 

Hoe kom je aan je huisdier?
Ik heb altijd al een chihuahua willen hebben. In de buurt waren op dat moment geen nestjes met chihuahua's, dus ben ik op marktplaats gaan zoeken en daar stond een nestje op van 3 chihuahua's. Een chocolade bruine, een met heel veel kleurtjes en een rood/bruin achtige zonder staartje. Op dat moment dacht ik, die zonder staartje moet ik hebben. Toen ik daar kwam was de klik er meteen. 

Hoe oud is je huisdier?
Bobo is bij me vanaf 7,5 week oud, hij is van 2 april 2012. Hij is nu dus bijna 2 jaar en 5 maand oud.

Wat is er grappig aan de persoonlijkheid van je huisdier?
Chihuahua's staan erom bekend dat ze dominant kunnen zijn, bobo is dat soms ook maar niet op een vervelende manier. Als we zeggen 'ga eens mooi zitten' dan gaat hij op z'n kont in een stokstaartjes houding zitten, dat is zo grappig om te zien. 
Als hij slaapt ligt hij op z'n rug met z'n pootjes in de lucht, zo lief! 

Hoe belangrijk is de band die je hebt met je huisdier?
Heel belangrijk, hij is echt m'n 'baby' , mensen die geen huisdier hebben zullen dan denk ik niet begrijpen maar je gaat echt houden van zo'n beestje.
Als ik thuiskom is hij altijd blij om me te zien ook al ben ik maar 2 minuten weggeweest. Als ik me niet lekker voel of niet goed in me vel zit komt hij lekker dicht tegen me aan liggen net alsof hij dat aanvoelt. 

Wat zijn je favoriete herinneringen met je huisdier?
Ik denk toch wel de eerste dag dat hij bij me was, hij wilde 'S nachts niet slapen in z'n bench. Toen ik heb bij me in bed legde sliep hij als een roosje. Inmiddels is de bench al 2 jaar de deur uit en slaapt hij op een lekker dik kussen naast bed. 

Welke koosnaampjes geef jij aan de huisdier?
Echt van alles, sommige slaan echt nergens op maar zijn er denk ik zo ingeslopen haha. Ik noem hem vaak bobo moppie, kerel, lieffie, schat en m'n moeder noemt hem bijvoorbeeld wurm omdat hij zo klein is haha.


Ik hoop dat jullie het leuk vonden om wat meer over m'n huisdier te weten.
Liefs,
Madelon 

zaterdag 30 augustus 2014

TAG - it's weekend




WEEKEND!!! Wie houdt er nou niet van?
Vandaag wil ik graag de TAG 'it's weekend' doen.
Lees lekker mee!

Heb je op zaterdag en zondag weekend of ben je op andere dagen vrij?
Wegens gezondheid ben ik alle dagen thuis maar zaterdag en zondag voelen voor mij wel als 'weekend'. Doordeweeks sta ik op een normale tijd op en 'S weekends blijf ik vaak tot 10.00 op bed liggen.

Hoe laat sta je op in het weekend?
Meestal zo rond 10.00 uur, dan heb je nog wat aan de dag.

Hoe ontbijt je in het weekend?
Ik moet eerlijk toegeven dat ik 's ochtends slecht ben in het eten van een ontbijt, brood krijg ik er 'S ochtends niet in. Meestal wordt het een cracker met een plakje kaas en soms maken we warme broodjes.

Hoe ziet jou weekend er meestal uit?
Lekker rustig, we staan rustig op, hangen wat op de bank en daarna douchen en lunchen. Meestal gaan we 'S middags nog wat boodschappen doen of naar de plaatselijke markt. Soms bezoeken we een rommelmarkt of gaan we naar de woonboulevard.
Zaterdagavond krijgen we vaak visite of gaan we op visite.
Zondag is bij ons echt een rustdag, lekker film kijken of een goed boek lezen. Als het lekker weer is gaan we soms ook nog weleens naar de diertjes toe om oud brood heen te brengen. M'n hondje gaat dan ook vaak gezellig mee.

Wat doe je het liefst in het weekend?
Meestal waar we zin in hebben, het ene weekend kan erg actief zijn en het andere weekend kunnen we maar zo het hele weekend op de bank hangen om een film te kijken.

Wanneer plan jij je activiteiten voor het weekend?
Meestal 1 a 2 dagen vantevoren, ik heb er een hekel aan om het weken vantevoren al vast te leggen. Soms is het gewoon leuker om spontaan iets af te spreken.

Ben je ook bezig met werk of studie in het weekend?
Nee, zoals ik al eerder vermelde ben ik elke dag thuis vanwege gezondheid , dus werken of studeren doe ik niet.

Hoe laat ga je naar bed in het weekend?
Dat verschilt enorm, meestal rond 23.00 maar als we bijvoorbeeld weg gaan of visite hebben kan het ook weleens 02.00 worden.


Ik hoop dat jullie het leuk vonden om deze tag te lezen , als je het leuk vindt mag je deze tag overnemen.
Wat doe jij vaak in het weekend?

Liefs,
Madelon




Even voorstellen

Hey allemaal,

Als allereerst wil ik me graag even voorstellen.

Ik ben Madelon, ben 23 jaar oud en woon samen met m'n vriend en m'n chihuahua in een gezellige 2onder 1kap woning in het noorden van het land.

Ik heb deze blog al een tijdje maar heb hem eigenlijk een beetje laten verstoffen en heb nu besloten het weer op te pakken.
Dingen die je hier tegenkomt zijn artikelen over beauty, fashion, lifestyle en wonen.

Qua beauty ben ik gek op budgetmerken zoals catrice en essence , omdat het zo lekker goedkoop is en dat het doet wat het moet doen.
Als het op kleding aankomt ben ik dol op de h&m, dan slaag ik altijd!
Verder liggen me interesse in wonen en lifestyle, ik ben gek op dingen voor in het huis en kan dan bijvoorbeeld zo een hele dag in de intratuin rondlopen.

Ik hoop dat jullie mij zo een beetje kennen, mochten er nog vragen zijn dan mag je ze gerust stellen hier beneden in de comments.

Liefs,
Madelon.