dinsdag 2 september 2014

Furry friend tag


Vandaag wil ik graag 'The furry friend tag' doen. Ik ben deze al regelmatig tegengekomen bij andere bloggers en youtubers en het leek me erg leuk om deze in te vullen over m'n moppie Bobo.

Wat is de naam van je huisdier?
Toen ik hem kreeg had hij nog geen naam en na wat minuutjes denken kwam ik op 'Bobo'. Ik vond die naam wel bij hem passen haha.

Wat voor soort dier is het en welk ras?
Bobo is een halflange chihuahua, hij is klein van stuk en weegt ongeveer 3,5 a 4 kilogram.

Hoelang heb je je huisdier al?
Ik heb Bobo gekregen in juni 2012, hij was toen 7,5 weekjes oud. Bobo is inmiddels al 2 jaar en 3 maandjes bij me. 

Hoe kom je aan je huisdier?
Ik heb altijd al een chihuahua willen hebben. In de buurt waren op dat moment geen nestjes met chihuahua's, dus ben ik op marktplaats gaan zoeken en daar stond een nestje op van 3 chihuahua's. Een chocolade bruine, een met heel veel kleurtjes en een rood/bruin achtige zonder staartje. Op dat moment dacht ik, die zonder staartje moet ik hebben. Toen ik daar kwam was de klik er meteen. 

Hoe oud is je huisdier?
Bobo is bij me vanaf 7,5 week oud, hij is van 2 april 2012. Hij is nu dus bijna 2 jaar en 5 maand oud.

Wat is er grappig aan de persoonlijkheid van je huisdier?
Chihuahua's staan erom bekend dat ze dominant kunnen zijn, bobo is dat soms ook maar niet op een vervelende manier. Als we zeggen 'ga eens mooi zitten' dan gaat hij op z'n kont in een stokstaartjes houding zitten, dat is zo grappig om te zien. 
Als hij slaapt ligt hij op z'n rug met z'n pootjes in de lucht, zo lief! 

Hoe belangrijk is de band die je hebt met je huisdier?
Heel belangrijk, hij is echt m'n 'baby' , mensen die geen huisdier hebben zullen dan denk ik niet begrijpen maar je gaat echt houden van zo'n beestje.
Als ik thuiskom is hij altijd blij om me te zien ook al ben ik maar 2 minuten weggeweest. Als ik me niet lekker voel of niet goed in me vel zit komt hij lekker dicht tegen me aan liggen net alsof hij dat aanvoelt. 

Wat zijn je favoriete herinneringen met je huisdier?
Ik denk toch wel de eerste dag dat hij bij me was, hij wilde 'S nachts niet slapen in z'n bench. Toen ik heb bij me in bed legde sliep hij als een roosje. Inmiddels is de bench al 2 jaar de deur uit en slaapt hij op een lekker dik kussen naast bed. 

Welke koosnaampjes geef jij aan de huisdier?
Echt van alles, sommige slaan echt nergens op maar zijn er denk ik zo ingeslopen haha. Ik noem hem vaak bobo moppie, kerel, lieffie, schat en m'n moeder noemt hem bijvoorbeeld wurm omdat hij zo klein is haha.


Ik hoop dat jullie het leuk vonden om wat meer over m'n huisdier te weten.
Liefs,
Madelon 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Voor eventuele samenwerking of contact kunt u mailen naar;
madelontimmer@hotmail.com